blikk media magyarorszag nagy ivan szocializmus 1980

A magyar média rendszerváltás utáni sodródása és elveszett szerepkeresése – „Tetszettek volna médiaforradalmat csinálni!”

A rendszerváltás nem zárult le, bármennyire szerettük volna sokan, köztük jómagam is. A politika betüremkedik minden munkahelyre, minden hálószobába, baráti társaságba, nemkülönben a médiába. Utóbbin talán meg sem lepődünk. Göncz Árpádot választotta meg a III. Magyar Köztársaság első elnökének a frissen megválasztott Országgyűlés valamikor 1990. augusztus 3-án, 310 szavazatból 295-öt kapott meg. Azért volt ilyen …

politikai agresszio kommunikacio substack

Az agresszív politikai kommunikáció leszűrődik a társadalom legmélyebb bugyraiba is

Az agresszív politikai kommunikáció problémája nemcsak morális, hanem társadalmi és pszichológiai kihívás is, amely megoldásához komplex oktatási, kutatási és szakpolitikai fejlesztések szükségesek, különösen a legkiszolgáltatottabb társadalmi csoportok érdekében.​ A magyarországi agresszív politikai kommunikáció napjainkban nemcsak a közéletet, hanem a társadalom legmélyebb rétegeit is áthatja, tartós pszichológiai és szociológiai hatásokat okozva. Számos magyar és nemzetközi kutatás …

mesterseges intelligencia mediaoktatas kritikus gondolkodas zambori biro tamas

„Olvasni a sorok között” – A mű-Süsü, avagy mire is tanítanak bennünket a mesterséges intelligencia médiatartalmai

Álljon itt tehát a valódi erkölcsi probléma: két ugyanolyan elem, de az egyik hamis. Miből jövünk rá? Ez a dilemma mindig is izgatta az emberiséget, a mesterséges intelligencia most pedig rátett egy lapáttal, hogy újra elővegyük a témát.Bejegyzésemet a Telex /G7 cikke inspirálta. A hamis és valódi örök harca Az emberiség filozófiai történetében a „hamis” …

kozossegi media tartalomszennyezes zambori biro tamas mediaoktato

Közösségi média és tartalomszennyezés

Miért osztunk meg személyes tartalmakat, mit okoz ez a felhasználókban, és milyen károkat okoz ez a tudatos médiahasználatban? A közösségi média a mindennapjaink részévé vált, ahol emberek milliói osztanak meg tartalmakat, legyen az informatív, szórakoztató vagy személyes jellegű. Azonban egyre gyakoribb jelenség, hogy felhasználók olyan személyes részleteket is nyilvánosságra hoznak, amelyek hagyományosan a privát szférába …

digitalizacio zambori biro tamas mediaoktatas cover

Digitalizáció: amikor többet tud a gyerek…

A digitális technológia rohamos fejlődése következtében a különböző generációk digitális kompetenciái között jelentős különbségek alakulhatnak ki. Különösen a Z és Alfa generációk esetében, akik már a digitális világban nőttek fel, gyakran magabiztosabban használják ezeket az eszközöket, mint szüleik. Ez a kompetenciabeli eltérés számos pszichológiai feszültséget eredményezhet a szülő-gyermek kapcsolatban. Amikor gyermekem általános iskolájában tartottam tudatos …

ai szovegiras zambori biro tamas

AI-szöveg: hazugságvizsgálón a mesterséges intelligencia?

Van egy mondás, miszerint az ember mindig a könnyebb utat választja. Persze ilyenkor a spiritualisták, coachok, netalán pszichológusok keserű szájízzel válaszolják, jó-jó, de hol marad a komfortzóna elhagyása, ami a sok küzdelem és nehézség ellenére inkább fejleszti az embert? Vagy ott van a bibliai idézet, miszerint „járt utat járatlanért el ne hagyj”, amit persze, gondolom, …

1704446254870

A belső vállalati podcast költséghatékony, támogatja a munkavállalói elköteleződést, az új generációk számára pedig komfortos

Az elmúlt évszázadokban szinte exponenciálisan gyorsult a világ működése, különösen a technológia, a gazdaság, vagy éppen a munkaerőpiaci kihívások terén. Az első e-mailt 1971-ben küldték el, miközben mintegy 50 év elteltével már elkezdtek besokallni a felhasználók a folyamatosan érkező elektronikus levelektől. (Van, aki még emlékszik az első megnevezésre, a drótpostára?) A Statista idei kutatása szerint …

1704403041743

Az üzleti podcast tartalomgyártása és fogyasztása szabadságot ad!

Nem mondok újat: diverzifikálódnak a média és a sales felületek. Egyre több és újabb platformok jönnek létre, és a történelem során még sohasem voltak ennyire különbözőek a kommunikációs csatornák. Régen – emlékezzünk csak az Aranypolgár című filmtörténeti alkotásra – elég volt megvenni egy print újságot, és simán hozzájutottunk az információkhoz. Ugyanazt olvasta a más és …

6410da03dad9dd70d43b7b99 blog szvetelszky p 1600

“Nem zörög a haraszt…” – Pletyka és belső kommunikáció

“Állítólag, azt hallottam, nem zörög a haraszt…” Pletyka mindig is volt, van és lesz: az információmegosztás ezen formája minden szervezeten belül jelen van, szinte állandó jelleggel. Hatását tekintve persze lehet romboló, de adott esetben szükséges és hasznos is lehet számunkra a műfaj. De érdemes-e egyáltalán foglalkozni a pletykával? Ha igen, hogyan lehet detektálni, mit lehet …