“Állítólag, azt hallottam, nem zörög a haraszt…”
Pletyka mindig is volt, van és lesz: az információmegosztás ezen formája minden szervezeten belül jelen van, szinte állandó jelleggel. Hatását tekintve persze lehet romboló, de adott esetben szükséges és hasznos is lehet számunkra a műfaj.
De érdemes-e egyáltalán foglalkozni a pletykával? Ha igen, hogyan lehet detektálni, mit lehet vele kezdeni és legfőképp, hogyan állíthatjuk a belső kommunikáció és szervezeti fejlődés szolgálatába?
A beszélgetés során Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológus, vállalati kommunikációs specialista elmondása alapján a belső vállalati folyamatokat érintő digitalizáció terjedésével a pletykák is egyre nagyobb teret kapnak.
A terület szakértője szerint ugyanakkor a pletyka maga nem ártalmas, csak a mögötte lévő rossz szándék; emellett vallja, a pletyka fontos része lehet a belső kommunikációnak, ha jól sikerül detektálni, majd pedig felhasználni.
A beszélgetésből többek között az is kiderül, hogy milyen hatást kelt a teakonyhában spontán megjelenő vezető, illetve hogy a nők vagy a férfiak pletykálnak-e többet vagy jobban.