Használd a hangod a márkád ismertségének és az iparági jóhírnév növeléséhez, ezzel pedig új módon érheted el ügyfeleidet!
2020 eleje óta mintegy 62 millió amerikai hallgat minden héten podcastokat, az Európai Unióban egy 2018-as felmérés szerint az országonkénti átlagos podcas-hallgatók aránya majdnem 28%. Szakértők becslése szerint ezek a számok valószínűleg még magasabbak a koronavírus-járvány okozta hónapokban, miközben folyamatosan, ha úgy tetszik, exponenciálisan emelkedik.
Megfigyelhető trend, hogy a legnépszerűbb podcastok közül már jónéhány foglalkozik vállalkozásokkal. Ezek legtöbbje inspirálja a hallgatókat, tudást oszt meg, és egyben informatív. Az enterpreneur.com cikkében arra hívja fel a figyelmet, hogy ha egy vállalkozásnak van bármilyen mondanivalója, akkor valószínűleg pont ez az ideális idő megosztani a fogyasztókkal, a partnerekkel egyaránt.
Miért érdemes podcastot készíteni egy vállalkozása számára? – ezt a kérdést már a medium.com teszi fel egy cikkében. A szerző azt javasolja,
használd a hangod a márkád ismertségének és az iparági jóhírnév növeléséhez, ezzel pedig új módon érheted el ügyfeleidet.
Minden nap egyre több vállalkozás indít podcastot, amely hatékony módja az ügyfelek elérésének – teszi hozzá a cikk írója.
De nézzük, milyen érveket sorakoztat fel a szerző!
A podcast márkát fejleszt
Egyre többen hallgatnak podcastot, így egyre nagyobb a lehetőség arra, hogy a műsorokban résztvevő vállalkozás új ügyfeleket érjen el. A podcast egy olyan kommunikációs csatorna, ahol jól irányítható a márka üzenete, és hatékonyan pozícionálható a vállalkozás stratégiája.
Amikor a hallgatók feliratkoznak a podcastra, és rendszeresen hallgatják a műsorokat, versenyelőnybe kerülhet a vállalkozás, ugyanis ezzel márkahűséget építhet fel, amely az idő múlásával elmélyül.
A podcast „intim”
Szakértők úgy fogalmaznak, a podcast egy „intim” médium. Ha ugyanis közvetlenül az ügyfelek fülébe beszélünk, erőteljesen és személyes módon kommunikálhatunk velük. A hagyományos marketingcsatornáktól eltérően, amelyek általában gondosan kidolgozottak, a podcast gyakran véletlenszerű, és éppen ezért könnyed, spontán. Még ha a podcast követ is egy általános forgatókönyvet vagy vázlatot, a beszélgetők hangja emberivé teszi az üzletet, és autentikus érzelmeket ad a hallgatók számára a márkával kapcsolatban.
A podcast a mindennapi élet szerves része lehet, mivel tökéletesen alkalmasak a mobil fogyasztáshoz, így az emberek bárhol és bármikor hallgatják a műsorokat: reggeli ingázás közben, ételek készítésekor, akár elalvás előtt. A podcast lehetőséget ad arra, hogy intim kapcsolatot alakítson ki, ezzel új és személyesebb módon érjük el a célcsoportokat.
A podcast tekintélyt és jóhírnevet teremt
Ez egy olyan platform, amely lehetővé teszi a vállalkozás pozitív tematizálását szakértelem és iparági tudás terén. Minél többet beszélünk podcaston keresztül egy olyan témáról, amelyről sokat tudunk, elkezdünk az adott terület szakértőjeként kitűnni, amely potenciálisan új ügyfeleket hozhat.
A podcast „mélyenszántó”
A felgyorsult világban egyre inkább érzékelhetjük, hogy a legtöbb marketingcsatorna gyors információátadásra törekszik, ahol is a márkák a rövid idejű és formájú tartalmakkal versenyeznek egymással.
A podcast viszont lehetőséget teremt hosszabb anyagok elkészítésére is, amelyek során
sokkal mélyebben, alaposabban lehet kifejteni az üzeneteket.
A podcast ugyanis nem korlátozott időben, vagy éppen a karakterek számában.
Lehetőség van tehát arra, hogy a vállalkozás bemutassa szakértelmét és a márka történetét. Ha például egy bonyolultabbnak tűnő projekten vagy szolgáltatáson dolgozik a vállalkozás, nem kell terjedelmi okok miatt lerövidíteni, hanem ellenkezőleg, ki lehet fejteni, érthetővé lehet tenni a célcsoport tagjai számára. A hallgatók ráadásul értékelni fogják a kapott exkluzív tartalmat is.
A podcast közösségfejlesztő eszköz
A legtöbb podcast rajongó nem alkalmi hallgató. Azok közül, akik podcast epizódot indítanak, 80%-uk végighallgatja az egész adást vagy annak jelentős részét. Ráadásul egy 2022 végi kutatásban a Google arról írt, hogy a 25 év alattiak (néhány éven belül meghatározó fogyasztói célcsoport) már csak podcastot hallgatnak, rádiót pedig egyáltalán nem.
Ez azt jelenti, hogy a podcast-hallgatók sokkal több időt töltenek el az elhangzott beszélgetés meghallgatására, mint egy webhelyen a szövegek elolvasására.
Ez az elkötelezettség olyan közösséget hozhat létre a vállalkozás, a márka számára, amely visszatérő ügyfeleket hozhat.
Emellett persze lehet különböző kampányokat is ráépíteni egy-egy podcast-adásra. Ilyen lehet például, ha a vállalkozás meghívja a hallgatóságát (hangalapú vagy írásos) visszacsatolásra, valamint akár egy-egy akciós hívószót is elrejthet a beszélgetésben, amellyel további kedvezményeket vehet igénybe más offline marketingeszközök használatához, vagy termék és szolgáltatás vásárlásához, egy eladásösztönző kampány részeként. A hallgatók mint ügyfelek visszajelzései pedig természetesen felhasználhatók a vállalkozás, a márka vagy éppen a szolgáltatás jobbításához. A hűséges hallgatók ráadásul hűséges vásárlók is lehetnek egyben.