Családom és egyéb történetek

márka- és cégértéknövelő könyv a családi vállalkozásáról

Családi vállalkozásoknál előfordul, hogy egy külsős, alkalmazott, de nem tulajdonos menedzser vagy akár az egyik örökös (fiatalabb) családtag nem felel meg az alapító családtag tulajdonosnak.
Meg egyébként is: a családi vállalkozások műfaja Magyarországon, történelmi töréseink miatt, újra és újraépítendő.
Azonban a rendszerváltás óta eltelt 30 év alatt eljött az idő arra, hogy egyre több családi alapítású, régóta működő vállalkozásnál előtérbe kerüljön a generációváltás.

„Nem csak műved van, az idő is van.
S az időn belül meg van a te pillanatod, melyet nem szabad elmulasztani.”
Márai Sándor (in: Füves könyv)

Ma már egyre több szervezetfejlesztési és vezetési tanácsadó foglalkozik a kérdéssel. Egyre több családi vállalkozásnál merülnek fel a generációváltás problémái: a vállalkozás hagyományai, vezetési módszerei, eljárás módjai pedig az alapítókon kívül mások – akár az örökösök – számára nem vagy kevésbé ismertek, vagy éppen nem elfogadottak. Tovább bonyolítja a helyzetet, amikor az örökség átvételére „kijelölt” gyermek vagy rokon nem vállalja a feladatot, ezért a cég értékét megtartandó az alapító kénytelen külsős, adott esetben nem tulajdonosi szemléletű menedzsert behívni a rendszerbe.

A családi vállalkozás komoly érték. Számtalan, ma már globálisan is ismert és elismert cég indult így (pl. Aldi és Lidl, Adidas és Puma stb.). Azonban a mai Magyarországon sok esetben teljesen más körülmények között, gazdasági és politikai helyzetben kezdték meg tevékenységeiket, legtöbben a rendszerváltás környékén.

Ma már gazdasági és vezetési tudománnyal foglalkozó szakemberek is egyöntetűen állítják, egy vállalkozás értékét nemcsak a materiális, hanem a nem materiálisa javak is gazdagítják, és különösen azok a történetek, tapasztalatok, a legmélyebb szövetekben megbújó legendák, anekdoták, amelyekről általában nem beszélnek a családi vállalkozások alapítói, vagy akár az érintett családtagok.

Erre jelent megoldást a cég történetének, alapítója életének megírása egy könyvben.

Ajánlat

Megírom és megszerkesztem családi vállalkozásának történetét. Olvasmányosan, érdekes anekdotákkal és történetekkel fűszerezve, amelyek sokkal több üzenetet tartogatnak a leszármazottak és az alkalmazott menedzserek, dolgozók, vagy akár partnerek számára.
Egyeztetve az alapítókkal és az új generáció képviselőivel írom meg a könyvet. Mélyinterjúkat készítek a legfontosabb szereplőkkel, akár ma már nyugdíjas, korábbi dolgozókkal, közvetlenül nem érintett családtagokkal.

Relikviákat keresek és kutatok a családi vállalkozás történetéből, egyrészt illusztrációként, másrészt, hogy megmaradjanak dokumentálva is a jövő nemzedékének.

Külön megállapodásra hanganyagokat rögzítek a beszélgetésekből, amelyet készre vágva, mint egy hangos könyv, adom át a megbízó számára.
A könyv megírásán és megszerkesztésén felül vállalom a tördelést (e-book) és a nyomdai kivitelezést is.

Család. Vállalkozás.

Generációváltás. Örökség.

Márka. Cégérték.