Ma már egyre több szervezetfejlesztési és vezetési tanácsadó foglalkozik a kérdéssel. Egyre több családi vállalkozásnál merülnek fel a generációváltás problémái: a vállalkozás hagyományai, vezetési módszerei, eljárás módjai pedig az alapítókon kívül mások – akár az örökösök – számára nem vagy kevésbé ismertek, vagy éppen nem elfogadottak. Tovább bonyolítja a helyzetet, amikor az örökség átvételére „kijelölt” gyermek vagy rokon nem vállalja a feladatot, ezért a cég értékét megtartandó az alapító kénytelen külsős, adott esetben nem tulajdonosi szemléletű menedzsert behívni a rendszerbe.
A családi vállalkozás komoly érték. Számtalan, ma már globálisan is ismert és elismert cég indult így (pl. Aldi és Lidl, Adidas és Puma stb.). Azonban a mai Magyarországon sok esetben teljesen más körülmények között, gazdasági és politikai helyzetben kezdték meg tevékenységeiket, legtöbben a rendszerváltás környékén.
Ma már gazdasági és vezetési tudománnyal foglalkozó szakemberek is egyöntetűen állítják, egy vállalkozás értékét nemcsak a materiális, hanem a nem materiálisa javak is gazdagítják, és különösen azok a történetek, tapasztalatok, a legmélyebb szövetekben megbújó legendák, anekdoták, amelyekről általában nem beszélnek a családi vállalkozások alapítói, vagy akár az érintett családtagok.
Erre jelent megoldást a cég történetének, alapítója életének megírása egy könyvben.